Jak prowadzić blog firmowy

Jeśli zadajesz sobie pytanie „czy warto prowadzić blog firmowy”, to odpowiedź brzmi „tak”. Ważne są kolejne pytania: po co i jak prowadzić blog firmowy?

Dlaczego warto prowadzić blog firmowy

Jakie są korzyści z prowadzenia bloga firmowego

Z raportu opublikowanego przez Hubspot wynika, że 57% firm dzięki blogowaniu zdobyło nowych klientów. Aż 55% firm dzięki regularnej publikacji artykułów zwiększyło ruch na swojej stronie www. Chcesz pójść w ich ślady?

Blog wpływa na pozycję strony w wyszukiwarce. To główny powód, dla którego firmy decydują się na prowadzenie bloga. Każda nowa publikacja, to nowozaindeksowana strona. Regularne publikowanie wzmocni pozycję strony na słowa kluczowe. Jednak nie zakładaj bloga, jeśli planujesz zamieścić tam 2-3 wpisy. Taki blog straszy, bo pokazuje niekonsekwencję i brak pomysłu na artykuły.

jak prowadzic blog firmowy

O czym pisać bloga

Twórz przydatne treści. Spraw, by ludzie chcieli się nimi dzielić, co pozwoli zyskać linki prowadzące do twojej strony. Jakie treści są najchętniej czytane? Pomyśl, czego byś szukał, gdybyś był zainteresowany zakupem podobnych usług? Czy byłyby to pytania o to, czym się różnią od konkurencji, jak jest z ich jakością, jakie jest ich zastosowanie? Początkowe poszukiwania tematów artykułów mogą być trudne, ale z czasem pomysły zaczną przychodzić same.

Publikuj wpisy zawierające rozbudowane słowa kluczowe, czyli nie „tanie wakacje” a „tanie wakacje w Grecji”, nie „aplikacja do nauki języków”, ale „skuteczna aplikacja do nauki języka angielskiego/rosyjskiego”. Sprawdź, ile osób wpisuje w wyszukiwarkę podobne wyszukiwania i jakie są ich możliwe wariacje. Zauważ, że odpowiednia optymalizacja wpisów pozwala na zbudowanie bardzo dużej ilości słów kluczowych z tzw. długiego ogona.

Twórz pozytywny wizerunek firmy

Prowadząc bloga możesz skutecznie budować pozycję eksperta w danej dziedzinie. Wartościowe publikacje pokazują czytelnikom, że znasz się na rzeczy, zaś omówienie wybranych case studies pozwala odbiorcy zapoznać się ze stylem pracy i charakterystyką zleceń.
Dzięki blogowi klienci mogą poznać twój zespół i wartości, którymi kierujesz się w pracy.

Nawiązuj relacje z klientami

Dzięki możliwości komentowania zamieszczonych na blogu wpisów możesz opinie klientów. Czytelnicy mogą zadawać pytania czy dopytywać o szczegóły, które mogły ci się wydawać nieistotne. Możesz również zaprezentować się jako pomocna osoba która rozwieje wątpliwości i chętnie podzieli się posiadaną wiedzą.

Być może prowadzenie bloga firmowego cię przeraża albo wydaje ci się zbędną stratą czasu. Mam nadzieję, że dzięki moim propozycjom nie tylko przekonałeś się, że warto prowadzić blog firmowy, wiesz też, jak zacząć go prowadzić. Jeśli masz jakieś pytania, pisz śmiało lub zapoznaj się z moją ofertą.